Bij HIP nemen we je mee achter de schermen van ons bedrijf. In de serie “Kijkje binnen HIP” gaan we in gesprek met collega’s. Deze keer vertelt Jorik over zijn rol als accountmanager.
Vertel iets over jezelf
Ik ben Jorik, ik ben 25 jaar en ik kom uit de kaasstad Gouda, midden in de randstad. Ik hou van teamsporten en verbinden met mensen, met humor als rode draad door alles wat ik doe. Na mijn studie Integrale Veiligheidskunde ontdekte ik dat ik mijn voorliefde voor met mensen werken niet kon negeren. Ik deed al commercieel werk en had dagelijks veel contact met klanten. Hier haalde ik veel werkplezier uit en toen ik HIP voorbij zag komen leek mij dit een mooie volgende stap. Tot op de dag van vandaag zit ik hier heel goed op mijn plek.
Wat houdt jouw rol als accountmanager precies in?
Binnen HIP hou ik me bezig met het opbouwen en onderhouden van relaties met publieke organisaties. In praktische zin houdt dit in dat ik contact zoek en onderhoudt met (potentiële) opdrachtgevers.
Veel koffiedrinken bij veel verschillende organisaties dus. Dat is ook gelijk wat ik het mooiste vind aan mijn werk: Mensen leren kennen en meedenken hoe wij organisaties nóg verder kunnen helpen.
Ik haal er veel plezier en energie uit om snel te moeten schakelen als er vraag ontstaat.
Wat heb je tot nu toe geleerd bij HIP?
Het is belangrijk om goed aan te voelen wie je gesprekspartner is. De één vindt het fijn om ook een persoonlijk element te hebben in een gesprek, de andere vindt het prettiger om een gesprek zakelijker en bondiger te voeren (ik vind alle varianten leuk). Ik was mij hier al bewust van, maar ik ben er in mijn periode bij HIP sterk in gegroeid.
Wat vond je tot nu toe het leukst om te doen?
Alle kennismakingen en bezoeken zijn wat mij betreft de leukste momenten. Maar het mooiste voorbeeld van hoe leuk het werk kan zijn is een organisatie die met spoed ondersteuning nodig had op de inkoopafdeling. 3 dagen later waren onze kandidaten op gesprek en binnen een week is een consultant gestart. Zo zijn de opdrachtgever en wij een mooie plaatsing en een warme relatie rijker.
Wat zijn je ambities?
Het is voor mij belangrijk dat organisaties in de publieke sector mijn naam kennen en weten waar ik voor sta: Heldere communicatie en snelle, efficiënte oplossingen. Als er een inkoopvraagstuk opspeelt, moet ik op de sneltoets staan om het op te lossen. Dit proces wordt makkelijker gemaakt door de reputatie die HIP al heeft als persoonlijk, professioneel en betrouwbaar inkoopadviesbureau.
Welke kernwaarde van HIP past het beste bij jou?
Verbindend. Ik breng graag opdrachtgevers in verbinding met de oplossingen die zij nodig hebben. En dat is niet alleen op het gebied van arbeidsondersteuning; Wij bieden ook diensten aan op het gebied van AI, MVOI, Juridisch of W&S. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat het aangaan van een duurzame relatie voor alle partijen van veel grotere waarde is dan een klassieke klant-leverancier relatie.
Als lezers na dit interview nog vragen hebben of willen sparren, hoe kunnen ze jou dan bereiken?
Op elke vorm van contact opnemen reageer ik zo snel mogelijk, maar de beller is altijd sneller
06 – 48 39 42 90